گل برای مراسم تحریم

وقتی بر سر مزار می روید، اولین و بهترین انتخاب برای شما تاج گل می باشد. اندازه و ابعاد تاج گل بستگی به بودجه و سلیقه شما دارد. البته اگر فکر می کنید که تاج گل برای شما کمی گران است.می توانید یک دسته گل مناسب مزار تهیه کنید . اگر هم مدتی از فوت عزیزتان گذشته.قرار دادن یک گلدان برای سر مزار می تواند ایده مناسبی باشد. به هر حال امیدواریم هیچ وقت مجبور نباشید که به دنبال گل برای مزار دوستان و نزدیکان خود باشید. اما در این مقاله قصد داریم چندین گل مناسب سر مزار را به شما معرفی کنیم.و به بررسی انواع گل و درخت مناسب و مقاوم برای کاشت در کنار آرامگاه و مزار بپردازیم.

گل مناسب مزار

با مجله گلپینو همراه باشید تا شما را با انواع گل برای آرامگاه آشنا نماییم و به سوالات زیر پاسخ دهیم.

* بهترین گل مناسب سر مزار چیست؟

* گل مناسب برای کاشت سر مزار چیست؟

* چه درختانی برای کاشتن در آرامستان مناسب تر هستند؟

گل مناسب مزار

برای بردن گل بر سر مزار شما محدودیتی در انتخاب خود ندارید. یعنی قانونی وجود ندارد که بگوید حتما باید این گل برای مزار برده شود. پس شما هر نوع گلی که دوست داشته باشید می توانید تهیه کنید. اما  تعدادی از گل ها هستند که بیشتر برای مزار استفاده می شوند. این گل ها هم عطر خوبی دارند و هم ماندگاری آن ها بیشتر از سایر گل هاست.

تاج گل برای مزار

1- گلایول

گل گلایول که به صورت شاخه ای در بازار موجود است.به صورت عمده در گل آرایی و چیدمان انواع تاج گل یا سبد گل ترحیم مورد استفاده قرار می گیرد. این گل از زمان های قدیم برای ادای احترام به در گذشتگان کاربرد داشته و دارد.و معمولا رنگ سفید گل گلایول در این گونه مراسمات بیشتر استفاده می شود.

گل مناسب برای مزار

2- داوودی

گل داوودی دارای گل های زیبا با رنگ بندی متنوعی است که به شکل گلدانی، باغچه ای و شاخه ای موجود است. این گل زیبا هم در تاج گل، سبد گل و دسته گل کاربرد فراوانی دارد.

سبد گل برای مزار

3- لیلیوم

لیلیوم یا سوسن جزو گل های پر کاربرد برای سر مزار می باشد. این گل نماد قدرت و صداقت و ارزش های اخلاقی بالا بوده و گلی مناسب برای متوفی است.

4- رز

اگر به دنبال گل مناسب برای سر مزار هستید.گل رز می تواند یکی از انتخاب های خوب برای شما باشد. معمولا مناسب ترین رنگ رز برای مزار رز سفید و قرمز می باشد. زیرا این گونه می توانید میزان عشق خود را نسبت به متوفی نشان دهید.

بهترین گل برای مزار

گل ارکیده نیازی به معرفی ندارد و قطعا گلی محبوب و خاص برای ادای احترام به در گذشتگان است.

زیباترین گل برای مراسم ترحیم

6- مریم

گل مریم عطر و بوی خوبی دارد.و به همین دلیل می تواند یکی از انتخاب های مناسب برای مزار باشد.

بهترین گل برای آرامگاه

7- آنتوریوم

آنتوریوم یک گل مناسب و پر کاربرد برای استفاده در تاج گل است. این گل متعلق به خانواده شیپوریان بوده و دارای گل های بزرگی می باشد.که بر روی تاج گل بسیار زیبا و نمایان است. معمولا از رنگ سفید و یا ترکیبی از رنگ های سفید، صورتی و قرمز تیره این گل برای مزار استفاده می شود.

گیاه و گل مناسب برای کاشت سر مزار

کاشت گل ها و گیاهان برای زیبایی مزار و آرامگاه عزیزانمان بسیار تاثیر گذار است. انواع گل و گیاه ماسب کاشت عبارتند از:

1- خرزهره

خرزهره یک گل معطر و بسیار زیباست. این گیاه در مقابل شرایط سخت آب و هوایی بسیار مقاوم است و به خوبی سرما و گرما را تحمل می کند

گل ارزان برای مزار

2- گل طاووسی

طاووسی یک گیاه گل دار و معطر و از جمله گیاهان مقاوم است.که می تواند مانند باد شکن عمل کند. این گل در فصل بهار و تابستان گل های زرد رنگ و زیبایی می دهد.و آبیاری آن چندان دشوار نیست.

3- کامیس پاریس و کامیس طبری

این دو گیاه مشابه هم هستند و فقط کمی از لحاظ ظاهری با هم تفاوت دارند.و بسیار مناسب آرامستان می باشند زیرا در برابر خشکی و مقاوم هستند. اما دقت کنید وقتی این گیاه را می خرید.ریشه هایش پر و انتهای بوته آن سفت باشد. در این صورت تا سال ها بعد از کاشت بوته ها از هم جدا نمی شوند. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در اولین زمستان پس از کاشت.این درخت روی آن را با پلاستیک بپوشانید تا دچار سرمازدگی نشود.اما در سال های بعد سرما هیچ مشکلی برای این گیاه به وجود نخواهد آورد.

گل مناسب سر مزار

4- اسطوخودوس و رزماری

این دو از گیاهانی هستند به نور مستقیم و آب کم احتیاج دارند. پس جزو گیاهان مناسب برای کاشتن در آرامستان ها هستند. اسطوخودوس را می توان یک گل مناسب برای کنار قبر به حساب آورد.

گل مناسب برای آرامگاه

5- سرو شیراز

از دوران قدیم این درخت در مناطق بیابانی کاشته می شد و در باغات ایرانی هم بسیار طرفدار داشته. این درخت مقاوم به زودی رشد می کند و اما ایراد آن این است که سایه زیادی ندارد.

گل مناسب برای کنار قبر

6- زیتون

اگر به دنبال درختی بی دردسر برای سر مزار هستید، درخت زیتون بسیار مناسب است. زیرا نگهداری از آن آسان بوده و احتیاج به رسیدگی خاصی ندارد. اما فقط باید حواستان به آفت شپشک که در ماه خرداد می گذارد باشد.

درخت مناسب برای مزار

جمع بندی

خرید گل برای سر مزار یکی از راه های ادای احترام به متوفی و بازماندگان آن هاست. شما می توانید انواع گل و تاج گل برای مزار تهیه کنید. قطعا استفاده از یک درخت یا درختچه بر سر مزار محیط را کمی تلطیف نموده و باعث زیبایی آن می شود. سایه درختان هم باعث شده تا از محیط خشک و سنگین آرامستان تا حدی کاسته شود.

سوالات متداول

* بهترین گل مناسب سر مزار چیست؟

گل داوودی، لیلیوم، رز، آنتوریوم، ارکیده، مریم و گلایل از جمله گل های مناسب برای مزار می باشند.

* گل مناسب برای کاشت سر مزار چیست؟

گل هایی برای کاشتن در مزار مناسب هستند که در برابر شرایط آب و هوایی سخت، مقاوم باشند. از جمله این گل ها می توان به خرزهره، اطلسی، اسطوخودوس و… اشاره نمود.

* چه درختانی برای کاشتن در آرامستان مناسب تر هستند؟

درختانی مثل سنجد، اوکالیپتوس، زیتون از جمله درختان مناسب برای کاشتن بر سر مزار می باشند.