گیاهان آپارتمانی مناسب هدیه دادن

برای همه ما بارها این موضوع پیش آمده است که ندانیم برای مناسبت های گوناگون برای افراد چه چیزی خریداری کنیم. اکثرا افراد برای خرید هدیه، خرید گل را انتخاب می کنند. اما این را باید گفت که گیاهان آپارتمانی یکی از گزینه های زیبا و ماندگار برای هدیه دادن است. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا شما را با گیاهان آپارتمانی مناسب هدیه دادن، آشنا کنیم.

با مجله گلپینو همراه باشید تا به سوالات زیر درباره هدیه دادن گیاه پاسخ دهیم.

* کدام گیاهان آپارتمانی برای هدیه دادن مناسب هستند؟
*‌
ماندگارترین گیاه آپارتمانی مناسب هدیه دادن کدام است؟
*
ارزان قیمت ترین گیاه آپارتمانی برای کادو گرفتن گلدان گل طبیعی کدام است؟

چرا باید برای کادو دادن به سراغ گیاهان برویم؟

همه ی انسان ها به دنبال آرامش در فضای خانه و زیبایی فضای زندگیشان هستند. همین دلایل موجب شده تا افراد در اکثر آپارتمان ها به گیاهان آپارتمانی روی بیاورند.
به جز دو موردی که در بالا گفتیم، گیاهان آپارتمانی موجب سلامت روحی و جسمی افراد داخل یک خانه می شوند. بیشتر گیاهان آپارتمانی می توانند اکسیژن بیشتری در فضای خانه ایجاد کنند و در نهایت موجب تصفیه آلودگی هوا می شوند.

یکی دیگر از دلایل مهم خرید گیاهان آپارتمانی این است که این گیاهان دانه پراکنی نمی کنند و در نتیجه، مشکلاتی مانند بروز حساسیت در اثر رشد آنها در منزل ایجاد نخواهد شد.

گیاهان آپارتمانی برای هدیه دادن

چرا باید گیاهان آپارتمانی هدیه را از گلپینو خریداری کنیم؟

با توجه به شرایط پیش آمده و گسترش دنیای دیجیتال، دیگر مانند قبل شاهد خرید های حضوری نیستیم. چون اکثر خرید ها به صورت اینترنتی انجام می شود. در رابطه با خرید گیاهان آپارتمانی مناسب هدیه دادن نیز این موضوع صدق می کند. شما می توانید با ورود به سایت گلپینو و بررسی گیاهان آپارتمانی مختلف، مناسب ترین گیاهان آپارتمانی برای هدیه دادن را خریداری کنید و خرید گل یا گیاه را به صورت آنلاین انجام دهید.

بهترین گلدان برای هدیه دادن

بیشتر بخوانید : راهنمای معرفی و نگهداری از گل سیکلامن

چه گیاهان آپارتمانی برای هدیه دادن مناسب تر هستند؟

۱. گیاه پتوس

یکی از مناسب ترین گیاهان آپارتمانی بدون گل، گیاه پتوس می باشد. این گیاه از برگ های پرپشت و در هم تنیده ای تشکیل شده است. معمولا این گیاه به صورت آویز کاربرد دارد پس برای هدیه دادن آن، ابتدا توجه کنید که آیا جایی برای آویزان کردن آن وجود دارد یا خیر.
در رابطه با گیاه پتوس باید این را گفت که این گیاه با برگ های.زیادی که دارد، دارای قابلیت تصفیه کردن هوای محیط است و بهترین گلدان برای هدیه دادن برای آپارتمان های کوچک به حساب می آید.

رنج قیمتی گیاه پتوس: از 170 هزارتومان به بالا

بهترین گیاهان برای هدیه دادن

۲. گیاه آپارتمانی سانسوریا

یکی از محبوب ترین گیاه آپارتمانی خوب برای هدیه، گیاه سانسوریا است. این گیاه ظاهری مشابه کاکتوس دارد. ظاهر این گیاه که با سایر گیاهان آپارتمانی بسیار متفاوت است که همین موضوع باعث شده تا گیاه سانسوریا مورد توجه افراد بسیار و به خصوص افرادی که دارای فضاهای مدرن هستند، قرار بگیرد.
به علاوه گیاه سانسوریا مانند کاکتوس ها، گیاهان بسیار مقاومی هستند و نسبت به تغییرات.دمایی شدید، کم آبی، خشکی، نور کم، هوای خشک و… انعطاف زیادی از خود نشان می دهد.

پس گیاه سانسوریا می تواند یکی از مناسب ترین گیاهان آپارتمانی مناسب هدیه دادن برای افرادی که مشغله کاری بسیار زیادی دارند، باشد.

رنج قیمتی گیاه سانسوریا: از 120هزارتومان به بالا

چه گیاهان آپارتمانی برای هدیه دادن مناسب تر هستند ؟

۳. گیاه آپارتمانی عنکبوتی

اگر فردی که قصد خرید گیاه آپارتمانی را برای او دارید، به تازگی.شروع به نگهداری از گیاهان آپارتمانی کرده است، به شما پیشنهاد می کنیم، گیاه عنکبوتی را برای او خریداری کنید. گیاه عنکبوتی دارای مقاومت و ماندگاری بالایی است که در کنار ویژگی تصفیه هوای آن، باعث محبوبیت هر چه بیشتر این گیاه آپارتمانی شده است.

رنج قیمتی گیاه عنکبوتی: از 40 هزارتومان به بالا

کادو گرفتن گلدان گل طبیعی

۴. گیاه آپارتمانی بامبو

به درستی که یکی از جذاب ترین گیاه برای هدیه، گیاه بامبو است. بامبو ها معمولا ارتفاعی بیشتر از یک متر و نیم دارند. که همین موضوع باعث می شود تا این گیاه جذابیت خاصی در برابر سایر گیاهان آپارتمانی داشته باشد.
در رابطه با شرایط نگهداری بامبو باید گفت که گیاه بامبو نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. همچنین این گیاه باید در دمای محیطی معتدل یعنی بین 17 تا 23 درجه سانتی گراد قرار بگیرد.

رنج قیمتی گیاه بامبو: از 200هزارتومان به بالا

گیاه آپارتمانی خوب برای هدیه

۵. نخل شامادورا

این گیاه جذاب به درخت خرما شباهت زیادی دارد و به علت تحمل سایه و نیاز نوری کم،گیاهی مناسب برای نگهداری داخل آپارتمان است.
این گیاه همچنین به نور کمی نیاز دارد و برای پرورش و رشد بهتر به یک محیط روشن با نور غیر مستقیم نیازمند می باشد.
رنج قیمتی گیاه نخل شامادورا: از 150هزارتومان به بالا

گیاه برای هدیه

۶. آگلونما سفید

یکی از ماندگارترین گیاهان مناسب هدیه دادن، گیاه آگلونما می باشد این گیاه دارای برگ های انبوهی می باشد که این برگ ها در فضاهای کوچک تر جلوه بیشتری دارد.
در رابطه با نگهداری از این گیاه باید گفت، گونه های سبز تیره  آگلونما میتوانند در سایه به خوبی رشد کنند و پنجره های شمالی بهترین وضعیت ممکن برای این نژاد هستند. اما گونه های دیگر این گیاه مانند آگلونما سفید نیاز به نور بیشتر دارند.
رنج قیمتی گیاه آگلونما: از 250هزارتومان به بالا

گیاه آپارتمانی زیبا برای هدیه دادن

۷. درختچه یوکا

درختچه یوکا یکی از  مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی است که چندین سال است طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. این گیاه دارای برگ‌های سوزنی و ساقه ضخیم و چوبی می باشد. درختچه یوکا، گونه‌های مختلفی دارد؛ که برخی از آن‌ها در محیط‌ های سرد و کوهستانی و در محیط‌های کویری و خشک، قابل نگهداری و پرورش هستند.
اگر قصد  دارید درختچه یوکا را به فردی هدیه بدهید، از نوع بن سای آن بهره ببرید. معمولا این درختچه را می‌توان پیش از هدیه دادن با روش‌های مختلفی تزئین کرد. شما می‌توانید به طور موقت، دور ساقه ضخیم آن، چند ردیف از نخ‌های کاموا رنگارنگ بپیچید و یک کارت پستال زیبا را در میان برگ‌های سوزنی آن قرار دهید.

قیمت درختچه یوکا: از 300 هزارتومان به بالا

یوکا، گیاه آپارتمانی مناسب هدیه دادن

سوالات متداول

* ارزان قیمت ترین گیاه آپارتمانی برای کادو گرفتن گلدان گل طبیعی کدام است؟
ارزان قیمت ترین و ماندگار ترین گیاه آپارتمانی مناسب هدیه دادن گیاه عنکبوتی یا گندمی است.

* ماندگارترین گیاه آپارتمانی مناسب هدیه دادن کدام است؟

از ماندگارترین گیاهان آپارتمانی مناسب هدیه دادن می توان به گیاه عنکبوتی و سانسوریا اشاره کرد.

سخن پایانی

گیاهان آپارتمانی با تنوع بالایی که دارند، یکی از گزینه های فوق العاده برای هدیه دادن به حساب می آید. فقط توجه داشته باشید گیاه آپارتمانی را متناسب با فضای فردی که قصد خرید هدیه را برای او دارید، انتخاب کنید و سعی کنید نکات مهم در رابطه با نگهداری از گیاه را در دفترچه ای کوچک برای او بنویسید.