گل و گیاه برای کافه رستوران

امروزه با توجه به این که همه ما در زندگی استرس زیادی داریم.و بیشتر وقت خود را در محیط های پر استرس مانند دفتر کار و یا در ترافیک و … می گذرانیم،.نیاز بیشتری برای بودن در محیط های پر آرامش احساس می کنیم. برای مثال اکثر افراد علاقه دارند.که اگر برای صرف غذا به رستوران و یا کافی شاپ می روند،.دکوراسیون آن محیط آرامش بخش باشد.تا برای چند ساعت هم که شده از ازدحام و آلودگی و استرس به دور باشند. این نیاز باعث شده که صاحبان رستوران ها و کافه ها به دکوراسیون داخلی آنجا اهمیت داده.و سعی می کنند با به کار بردن انواع گیاه و گل برای رستوران آرامش بیشتری را برای مشتریان خود فراهم آورند.

گل برای کافه و رستوران

با مجله گلپینو همراه باشید تا شما را با انواع گل مناسب فضای رستوران آشنا نماییم و به سوالات زیر پاسخ دهیم.

* گل مناسب برای رستوران سنتی چیست؟

* آیا گل آرایی تاثیری بر فروش رستوران و کافه دارد؟

* برای انتخاب گل کافه و رستوران باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

* گل برای افتتاحیه رستوران چی ببریم؟

تاثیرات مثبت گل برای کافه و رستوران

نکته جالب توجه این است که استفاده از گل برای کافه و رستوران تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری دارد. اگر گل آرایی و دکوراسیون خوبی داشته باشید.می توانید لحظاتی خاطره انگیز برای مشتریان خود رقم بزنید. پس تا حد ممکن سعی کنید مکانی دنج و زیبا و در عین حال.شیک و مدرن به فضای کافه رستوران خود ببخشید.

گل طبیعی برای رستوران

تاثیر گل در فضای رستوران ‌ها

بسیاری از افرادی که برای صرف یک شام به رستوران می روند، تمایل دارند.تا شب زیبایی را برای خود بسازند. بنابراین استفاده از گل برای تزئین رستوران، می‌تواند.کی از نکاتی باشد که باعث شود آن ها دوباره میهمان شما شوند.
علاقه به گل و گیاه در تمامی کشور های جهان مورد توجه است. به طوری که تعداد زیادی از رستوران های بزرگ و مدرن سعی دارند.که پیوند بیشتری با طبیعت برقرار کنند تا از این راه به جذب مشتری بیشتری برسند. همچنین گل و گیاهان باعث می شوند که تا حدی آلودگی های محیطی از بین رفته.و هوا تلطیف شود که همین اکسیژن بیشتر موجود در هوا می تواند.باعث سرحالی و سر زندگی افراد حاضر شود.و همین حس مثبتی که در افراد ایجاد می شود.می تواند دلیلی باشد برای بازگشتن مشتریان به رستوران شما.

گل برای رستوران

گل مناسب برای رستوران و کافه

اگر قصد انتخاب گل و گیاه مناسب برای رستوران و کافه خود را دارید.در وحله اول باید به دکوراسیون خود توجه کنید.که چه گل و گیاهی مناسب فضای مورد نظر شماست. اما از جمله گیاهان مناسبی که بیشترین کاربرد را در رستوران ها دارند.می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- بامبو

گیاه بامبو می تواند انتخاب بسیار مناسب و هوشمندانه ای باشد. البته برای انتخاب این گیاه باید به سبک و منوی کافه و رستوران خود هم توجه کنید. چرا که باید منوی شما تا حدودی با دکوراسیون و  گل های استفاده شده.در رستوران و کافه تان همخوانی داشته باشد. نکته جالب در مورد بامبو این هست که شما هم می توانید.از بامبو خشک و قهوه ای استفاده کنید و هم از گیاه بامبو تازه و سبز. با استفاده از هر دو گونه بامبو می توانید سبک بی نظیری داشه باشید.

گل کافه و رستوران
کاربرد بامبو

چوب بامبو

یکی از کارهایی که می توانید با چوب بامبو انجام دهید، ایجاد دیوار های کاذب است. این رنگ بامبو می تواند حس گرمی و صمیمیت را به محیط شما هدیه دهد.

بامبو تازه

استفاده از بامبو های تازه و سبز می تواند باعث آرامش و همچنین تعدیل رنگ محیط شود. اما اگر از هر نوع بامبو ای که استفاده می کنید سعی کنید.اصلا از نور پردازی آن ها غافل نشوید، چرا که نور پردازی مناسب می تواند.زیبایی محیط را دو چندان کند و متریالی که به کار می برید.را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

گل برای کافه

2- گیاهان پهن برگ

گیاهان برگ پهن گرمسیری می توانند از لحاظ بصری به فضای شما وزن زیادی بدهد. البته اگر قصد انتخاب گیاهان برگ پهن را برای کافه و رستوران خود دارید،.به رطوبت مورد نیاز گیاه توجه کنید. در صورتی که می توانید رطوبت این گیاهان را فراهم کنید،.آن ها را انتخاب کنید، در غیر این صورت گیاهان شما زود خراب می شوند. از انواع گیاهان برگ پهن می توان.به تارو یا برگ فیلی، برگ انجیری مونسترا، الاستیکا، کنگوی سرخ و … اشاره کرد.

3- گل لاله

همان طور که به آن اشاره کردیم استفاده از گل برای کافه و رستوران می تواند باعث آرامش افراد شود. پس می توانید از گلدان های گل لاله نیز برای تزیین کافه خود استفاده کنید. گل لاله رنگ های مختلفی دارد پس شما می توانید یک رنگ متناسب با رومیزی ها و یا رنگ دیوار ها انتخاب کنید.

4- گل آنتوریوم

گل آنتوریوم یک گل مناسب برای رستوران و کافه به حساب می آید. جالب است که بدانید، آنتوریوم نماد مهمان نوازی و خون گرمی است. این گل زیبا بیش از ۳۰۰ گونه مختلف دارد. اگر محیط شما نور غیر مستقیم و مناسب دارد.می توانید این گیاه را داخل گلدان نگهداری کنید، همچنین برای آبیاری آن هم باید.همیشه خاک گیاه را مرطوب نگه دارید و اجازه ندهید که خاک آن خشک شود.

5- گل داوودی

دلیل محبوبیت گل داوودی تنوع رنگی بسیار زیاد این گل است. به همین خاطر می توانید. با یک گلدان حاوی رنگ های مختلف داوودی محیطی زیبا و با طراوت ایجاد کنید. حتی می توانید در هر گلدان یک رنگ گل داوودی قرار دهید.

6- گل استیرلیتزیا یا پرنده بهشتی

پرنده بهشتی گیاهی زیبا و خاص است. این گیاه برگ هایی سبز دارد که از زمستان تا اواخر بهار گل می دهد. گل های گل پرنده بهشتی نارنجی و  بسیار زیبا هستند.

نکات انتخاب گل برای کافه و رستوران

انتخاب رنگ مناسب گل کافه و رستوران

به رنگ گل ها و گیاهانی که انتخاب می کنید بسیار توجه کنید. چرا که انتخاب رنگ نا مناسب می تواند باعث شود.که فضا بی نظم و نا مرتب به نظر برسد. به هیچ وجه بدون مطالعه و رنگ شناسی وارد عمل نشوید، چرا که مشتریان شما قطعا می توانند. متوجه غیر حرفه ای بودن گل آرایی و فضا سازی شما شوند. برای مثال شما می توانید برای انتخاب گل آرایی رستوران و کافه ای سنتی.از رنگ ها و گل هایی که در باغ های ایرانی استفاده می شده است ایده بگیرید. گل های معروفی که در باغ های قدیم ایرانی کاشته می شده، عبارتند از:.زنبق، سوسن، سنبل، پامچال، تاج خروس، زعفران و … . در نتیجه عموما رنگ های قرمز، زرد، بنفش، نارنجی می تواند.برای کافه ها و رستوران های سنتی انتخابی مناسب و هوشمندانه باشد.

گل برای افتتاحیه رستوران

به فضایی که در اختیار دارید توجه کنید

باید بدانید که نوع گل و گیاهانی که انتخاب می کنید.نشانگر بافت و فرم محیطتان خواهد شد. برای مثال اگر قصد دارید محیطی استوایی را تداعی گر شوید.باید از گل ها و گیاهان موجود در آن منطقه در چیدمان خود استفاده کنید.

 به نوع گل ها توجه کنید

در انتخاب گیاه و گل برای رستوران و کافه حتما به فضای بازی که در اختیار دارید توجه کنید. استفاده از گل های بسیار بزرگ برای محیط های کوچک اصلا توصیه نمی شود.پس برای بزرگ تر نشان دادن فضا از گیاهان کوچک تر استفاده کنید.

گل ها را هوشمندانه انتخاب کنید

رستوران و کافه شما، محلی است که افراد مختلف و متفاوتی به آن سر خواهند زد. ممکن است برخی افراد به گرده گل ها حساسیت داشته باشند. پس گل هایی را انتخاب کنید که گرده کمتری دارند و تازه تر هستند. همچنین از گل هایی که عطر زیادی دارند استفاده نکنید. قطعا عطر گل ها بسیار خوب و آرامش بخش است اما این امکان را بدهید.که برخی افراد علاقه ای به قرار گرفتن در این محیط نداشته باشند.و شاید حتی سر درد بگیرند.

مقاومت گل برای کافه و رستوران

مقاوم بودن گل ها و گیاهان بسیار حائز اهمیت است. چرا که شما در فضای خود احتیاج به گل و گیاهانی شاداب و با طراوت دارید.و اگر این چنین نباشد نشانه ی اهمیت ندادن شما به رستورانتان است. پس گیاهانی را انتخاب کنید که مراقبت کمتری لازم داشته باشند.و شادابی خود را در زمان کوتاه از دست ندهند.

به نور محیط توجه کنید

حتما از گیاهانی استفاده کنید که با نور محیط شما سازگاری دارند،.برای مثال اگر نور کمی دارید، گیاهانی با این نیاز نوری انتخاب کنید. و اگر محیطتان نور مستقیم دارد گیاهانی را انتخاب کنید.که با این نور سازگار باشند و در برابر آن نسوزند.

انتخاب نوع گل ها و محل قرار گیری آن ها

در زمان انتخاب گل ها باید دقت کنید.که گل هایی که بعد از چند روز خشک می شوند، در محلی قرار بگیرند.که داخل نوشیدنی و غذای مشتریان نریزند. گل هایی که پس از خشک شدن ریزش برگ زیادی دارند، باعث افزایش کار پرسنل می شوند.و علاوه بر آن فضا را کثیف می کنند. پس توجه به این نکته هم ضروری است.

گل و گیاه برای کافه

1- کاشت گیاه در فضای بیرون

چند ایده برای استفاده گیاه و گل برای کافه و رستوران

فضای بیرونی رستوران و یا کافه شما، معرف کافه و رستوران شماست. یعنی می توانید با به وجود آوردن یک فضای زیبا باعث شوید.که افرادی که به صورت گذری از جلوی کافه شما رد می شوند.وسوسه شوند که سری به داخل بزنند.

گل و گیاه برای رستوران

2- آویزان کردن گیاهان از سقف

اگر قصد دارید از گیاهان استفاده کنید می توانید آن ها را با آویز از سقف آویزان کنید. در این صورت فضای کمتری را از محیط رستوران و کافه اشغال می کنید. شما می توانید چینش گل های روی سقف را به گونه ای انجام دهید که انگار لوستری از گل و گیاه دارید.

گل کافه

جمع بندی

اگر قصد دارید برای افتتاحیه رستوران و یا کافه بروید بهتر است از تاج گل و یا جام گل های بزرگ استفاده کنید. چرا که این گل ها می توانند جلوه خوبی به رستوران و کافه تازه باز شده بدهد. اگر دوست دارید می توانید گلدان زیبایی از گل و یا گیاه هم تهیه کنید. گلدان می تواند مدت زیادی در رستوران و کافه باقی بماند و به زیبایی آن هم کمک کند.

گل برای افتتاحیه رستوران

استفاده از گلدان های ارکیده می تواند حس خاص بودن و لاکچری بودن را القا کند. می توانید از گلدان ارکیده بر روی میزی نزدیک درب ورودی و یا کانتر خود استفاده کنید.تا مشتری آن را در اولین برخورد مشاهده کند.

4- استفاده از ارکیده

امروزه دیوار هایی که تماما با گل و گیاه پوشیده شده اند طرفداران بسیار زیادی دارند. همچنین زیبایی بصری بسیار تاثیر گذاری را به فضای شما خواهد بخشید.

3- دیواری از گلدان بسازید

در دنیای پر از استرسی که همه ما در آن زندگی می کنیم.و از هر گوشه ای اخبار بد می شنویم، احتیاج به فضایی آرام داریم.که بدون استرس ساعاتی را آن جا سپری کنیم. همین موضوع باعث شده که خرید گل و گل آرایی در رستوران ها و کافه ها بسیار رایج شود.و مورد استقبال مشتریان قرار گیرد. این که شما به عنوان صاحب رستوران از چه گلی استفاده می کنید.به سلیقه شما بستگی دارد اما توجه کنید که این کار را با دانش انجام دهید.تا محیطی پر از آرامش برای مشتریان خود پدید آورید. 

سوالات متداول

* گل مناسب برای رستوران سنتی چیست؟

شما می توانید برای انتخاب گل آرایی رستوران و کافه ای سنتی از رنگ ها و گل هایی که در باغ های ایرانی استفاده می شده استفاده کنید. گل های معروفی که در باغ های قدیم ایرانی کاشته می شده، عبارتند از: زنبق، سوسن، سنبل، پامچال، تاج خروس، زعفران، و … . در نتیجه عموما رنگ های قرمز، زرد، بنفش، نارنجی می تواند برای کافه ها و رستوران های سنتی انتخابی مناسب و هوشمندانه باشد.

* آیا گل آرایی تاثیری بر فروش رستوران و کافه دارد؟

گل آرایی می تواند تاثیر بسزایی بر روی فروش شما داشته باشد. شما می توانید با یک دکور زیبا مشتری های وفادار خود را پیدا کنید و محیطی آرامش بخش برای آن ها ایجاد کنید. البته کیفیت غذاهای شما هم باید خوب باشد. در این صورت شاهد معجزه دکور زیبای خود خواهید بود.

* گل برای افتتاحیه رستوران چی ببریم؟

برای افتتاحیه رستوران و کافه می توانید تاج گل و یا سبد گل را به عنوان هدیه ببرید. همچنین گلدان های گل هم می تواند انتخاب مناسبی باشد. البته اگر با دکور آن فضا همخوانی داشته باشد. گلدان گل ارکیده می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.