گل و گیاهان دومین ماه زمستان

در هر ماه از سال با توجه به شرایط محیطی و دمایی گل های خاصی قابلیت رویش دارند. که هر کدام از این گل ها ماندگاری متفاوتی داشته و احتیاج به مراقبت خاصی دارند. در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع گل بهمن ماه و نحوه ی مراقبت از گل بهمن بپردازیم. پس پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

نگهداری گل بهمن

با مجله گلپینو همراه باشید تا شما را با انواع گل های مناسب اواسط فصل زمستان آشنا نماییم و به سوالات زیر پاسخ دهیم.

* نور مورد نیاز گل های بهمن چه میزان می باشد؟

* نحوه ی آبیاری و دمای مناسب برای گل های زمستانی به چه صورت می باشد؟

* نحوه کود دهی به گل های دومین ماه زمستان چگونه است؟

بررسی و نحوه نگهداری گل بهمن ماه

1- گل بنفشه

یکی از گل های این ماه، گل بنفشه است.که یکی از پرطرفدار ترین گل های مناطق سردسیری در اواخر زمستان است.

نور مورد نیاز گل بنفشه

بهتر است گل بنفشه را در مکان هایی با نور اندک و فضاهایی با مقداری سایه نگهداری کنید.تا به راحتی بتواند طراوت خود را حفظ کند.

نحوه ی آبیاری گل بنفشه

گل بنفشه یکی از گل هایی است که به آبیاری منظم احتیاج دارد.و در صورتی که طبق برنامه آبیاری نشود به سرعت پژمرده خواهد شد.

دمای مناسب نگهداری از گل بنفشه

همانطور که می دانید گل بنفشه گلی است که در اواخر زمستان می روید.و تا اوایل بهار نیز عمر می کند. با توجه به این موضوع باید گفت گل بنفشه به هیچ وجه با گرما میانه خوبی ندارد.و در محیط های گرم به راحتی پژمرده خواهد شد.

نحوه کود دهی به گل بنفشه

برای کود دهی گل بنفشه باید توجه داشته باشید که زیاده روی نکنید.زیرا کود دهی بیش از حد به گل بنفشه موجب می شود گیاه بلند و کم پشت شود. توصیه می شود کود دهی این گل را ماهی یک بار با استفاده از کود های مخصوص انجام دهید.

ماندگاری گل بنفشه

بنفشه ها معمولا در فصل تابستان از بین می روند. اگر اجازه دهید بذر بنفشه پس از پژمرده شدن در باغچه بماند،.مجددا با رسیدن فصل سرد، این گیاه برای شما گل می دهد.و تا اوایل بهار ماندگار خواهد بود.

گل های بهمن ماه

2- گل پامچال

گل پامچال گیاهی است که در برابر سرما مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.اما دمای مناسب برای رشد این گل به طور متوسط 12 تا 15 درجه ی سانتی گراد است.

دمای مناسب نگهداری از گل پامچال

دومین و زیبا ترین گل ماه بهمن، گل پامچال می باشد. این گل زیبا عمر کمی دارد اما با نگهداری صحیح از آن می توان.به مدت طولانی از زیبایی آن بهره برد.

نور مناسب برای نگهداری از گل پامچال

این گل را باید در فصل زمستان در برابر نور مستقیم قرار داد.اما با گرم تر شدن هوا باید هر چند وقت یک بار گیاه را در برابر سایه قرار داد.

نحوه آبیاری به گل پامچال

گل پامچال یکی از گل هایی با نیاز آبی بالا می باشد. این گل از نظر رطوبت نسبی، به رطوبت بالا ( 70 تا 90 درصد ) نیاز دارد.

مراقبت از گل بهمن

3- گل گلایل

گلایل گلی است که برای رشد کافی احتیاج به نور دارد. زیرا هنگامی که نور کافی به آن نتابد، پیاز گلایل نا بارور می شود.و طول ساقه های گل نیز کاهش پیدا می کند. بهترین مدت زمان دریافت نور گل گلایل ۱۴ الی ۱۲ ساعت در طول روز است.

نور مناسب برای نگهداری از گل گلایل

گل گلایل مخصوص مناطق سردسیری می باشد.و کاشت آن معمولا در فصل پاییز و زمستان انجام می شود. ایده آل ترین دما برای رشد گل گلایل دمایی بین ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است. همچنین رشد گل گلایل در دمای زیر ۷ درجه و بالای ۳۰ درجه متوقف می گردد.

دمای مناسب نگهداری از گل گلایل

گل گلایل نیز مانند گل بنفشه به آبیاری مرتب و منظم احتیاج دارد. همچنین باید به این موضوع توجه داشته باشید که رطوبت زیاد خاک می تواند.برای گل گلایل مضر باشد و به آن آسیب برساند.

نحوه آبیاری گل گلایل

گلایل یکی از گل های جذاب ماه بهمن است.که دارای گلبرگ های بزرگ و ساقه هایی بلند می باشد. نام دیگر این گل، گل شمشیری است. گلایل هم خانواده ی گل زنبق و گل سوسن می باشد.

گل بهمن

4- گیاه بگونیا

برای کود دهی بهتر گیاه بگونیا  باید هر دو یا سه هفته.در طول دوره رشد آن ، از کود های سبک و مناسب برای این گیاه استفاده نمایید.

نحوه کود دهی گیاه بگونیا

گیاه بگونیا گیاهی است با ساقه و برگ ضخیم که این ساقه و برگ ها می توانند.آب را برای مدت طولانی در خود حفظ کنند و همین موضوع موجب می شود.تا این گیاه به آبیاری مکرر نیازی نداشته باشد. آبیاری بیش از حد بگونیا ممکن است موجب پوسیده و پژمرده شدن آن شود .

نحوه آبیاری گیاه بگونیا

گیاه بگونیا گیاهی است که در هوای خنک رشد بهتری دارد. دمای ایده آل برای این گیاه دمای حدود 15 تا 26 درجه سانتی گراد می باشد .

دمای مناسب نگهداری گیاه بگونیا

یکی از گیاهان ماندگار و جذاب مناسب متولدین بهمن ماه، گیاه بگونیا می باشد. این گیاه دارای شاخ و برگ های خاص و دیدنی می باشد. همچنین بگونیا در اشکال ، اندازه ها و رنگ های مختلف از قبیل سفید، صورتی ، قرمز، زرد ، نارنجی و بسیاری از رنگ های دیگر یافت می شود .

گیاهان بهمن ماه

5- گل یاسمن سپید

برای تامین نور مورد نیاز یاسمن بهتر است آن را حداقل روزی ۴ ساعت در برابر نور مستقیم آفتاب قرار دهید. همچنین در ظهرهای بسیار گرم فصل تابستان مراقب خشک شدن خاک گیاه باشید.و گیاه را از اشعه شدید آفتاب دور نگه دارید.

نور مناسب برای نگهداری از گل یاسمن سپید

گل یاسمن سپید گلی است که احتیاج به گرمای محیطی ندارد. شرایط ایده آل دمایی برای این گل مکانی به دور از نور مستقیم خورشید.با دمایی حدود 4 تا 16 درجه سانتی گراد می باشد.

دمای مناسب نگهداری از گل یاسمن سپید

گل یاسمن سپید به آبیاری متوسط و منظمی احتیاج دارد. توجه داشته باشید برای نگهداری از گل یاسمن در فضاهای گرم خاک را باید مرطوب نگه دارید.و در فضاهای سرد اجازه دهید تا خاک سطح گلدان تا حدودی خشک شود.و سپس گیاه را آب دهید. توجه داشته باشید در صورتی که به این گل بیش از اندازه.آب دهید، برگ های آن به مرور زمان کمرنگ می‌شوند.و در نهایت می ‌ریزند. از طرفی در آبیاری دقت داشته باشید که گل را خیس نکنید.تا گلبرگ های آن با فشار آب دچار ریزش نگردند.

نحوه آبیاری گل یاسمن سپید

گل یاسمن سپید یکی از خوش بو ترین و زیباترین گل های ماه بهمن است.که به نام Jasminum نیز شهرت دارد. این گل زیبا دارای شکوفه های سفید رنگ و کوچک می باشد. که رایحه ی فوق العاده ی آن می تواند تا مدت ها در ذهن شما بماند.

گل مخصوص بهمن ماه

6- گیاه آلوئه ورا

برای کود دهی به گیاه آلوئه ورا باید از کود رقیق و یا نوع نیمه قوی (10-40-10) استفاده نمایید. درصورت حاصل خیز نبودن خاک گیاه، باید کود نیمه قوی را هر ماه یک بار.از ابتدای فصل بهار تا آخر تابستان، به خاک گیاه اضافه کنید.

نحوه ی کود دهی به گیاه آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا مانند کاکتوس نیاز به آبیاری مداوم ندارد. این گیاه را هر12 یا 14 روز یک بار بعد از خشک شدن کامل خاک گیاه آبیاری کنید. در صورت آبیاری زیاد این گیاه به سرعت خراب می شود. همچنین حجم آبیاری گیاه باید به گونه ای باشد که آب از زهکش گلدان خارج نشود. در صورتی که آب در زیر گلدانی جمع شد سریعا سعی به تخلیه آن نمایید. زیرا آبیاری گیاه در حجم بالا موجب فاسد شدن ریشه گیاه می گردد. همچنین توجه داشته باشید گیاه آلوئه ورا در فصل سرما به خواب می رود.و در این دوره باید مقدار آبیاری گیاه را به ماهی یک بار تغییر دهید.

نحوه ی آبیاری گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که در مناطق گرمسیری و خشک کاشته می شود. از این رو دمای ایده آل برای نگهداری از این گیاه دمایی بین 17 تا 24 درج سانتی گراد می باشد . برای نگهداری از این گیاه در آپارتمان باید گیاه را در برخی از ساعات روز در برابر نور مستقیم خورشید قرار دهید.

دمای مناسب نگهداری آلوئه ورا

یکی از گیاهان جذاب و ماندگار آپارتمانی بهمن ماه، گیاه آلوئه ورا می باشد. بسیاری از افراد که گیاه آلوئه ورا را در منزل نگهداری می کنند،.به جز بهره بردن از زیبایی این گیاه بی درد سر و ساده، از برگ های.آن برای زیبایی پوست خود استفاده می کنند.

آبیاری گل بهمن

7- گل برف

هنگامی که این گل را به صورت شاخه ­ای خریداری نمودید،.ابتدا آن را از نظر عاری بودن از هر گونه نقص و بیماری بررسی نمایید. این گل زمستانی یکی از حساس ترین گل های بهمن ماه است.که نگهداری از آن به دقت زیادی احتیاج دارد. برای نگهداری از موگه ساقه آن را با یک چاقوی تیز ببرید و آن را در آب سرد قرار دهید. این گل دوستدار سرما است و بهتر است.در مدت زمانی که قصد نگهداری از آن در فضای منزل را دارید، آن را در خنک ترین محل منزلتان قرار دهید.

روش نگهداری از گل برف

یکی دیگر از گل های زیبای مخصوص متولدین بهمن ماه، گل موگه یا گل برف می ‌باشد. این گل مانند گل یاسمن سپید یکی از خوش رایحه ترین گل های بهمن ماه است.که کاربرد وسیعی در صنعت عطر سازی و آرایشی دارد.

گل برف

جمع بندی

گل و گیاهانی که در ماه بهمن می رویند از تنوع بالایی برخوردار می باشند. در این مطلب قصد داشتیم تا شما را با شرایط نگهداری از گل و گیاهان مخصوص بهمن ماه آشنا کنیم.تا بتوانید با در نظر گرفتن شرایط محیطی به خرید گل مورد نظر خود پرداخته.و از آن نگهداری نمایید.

سوالات متداول

* کدام گل مخصوص بهمن ماه نیاز به مراقبت کمتری دارد؟

از بین انواع گل ها، گل گلایل و از بین گیاهان، گیاه بگونیا و آلوئه ورا به مراقبت کمتری احتیاج دارند.

* کدام گل بهمن ماه نیاز به مراقبت بیشتری دارد؟

در بین گل های بهمن گل یاسمن سپید و بنفشه و گل برف جزء گل هایی با احتیاج به مراقبت بالا می باشند.

* کدام گل ماه بهمن مناسب نگهداری در آپارتمان می باشد؟

گیاه بگونیا یکی از بهترین گزینه ها در بین گیاهان بهمن ماه است که به راحتی از آن می تواند در شرایط آپارتمانی نگهداری نمود.