معرفی گل های لاکچری و گران قیمت در ایران

گل ها یکی از زباترین مخلوقات خدا هستند که افراد از آن ها در کارهای مختلفی بهره می برند. هرگلی دارای قیمت منحصر به فردی می باشد اما برخی گل ها به دلایل خاص مانند: نژاد، رنگ و … دارای قیمت بالاتری به نسبت سایر گل ها برخوردار می باشند. گلهای گران قیمت در ایران طرفداران زیادی دارند. مشتریان این گل ها قشر به.خصوصی هستند که همیشه.در خرید های خود به دنبال چیزهای کمیاب و گران قیمت می باشند. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا به به بررسی و معرفی گل های لاکچری بپردازیم و اسم گل و گیاهان لاکچری را به شما معرفی کنیم.

گلهای گران قیمت در ایران

با مجله گلپینو همراه باشید تا مطالب زیر را بررسی کنیم و به سوالات زیر پاسخ دهیم.

* کدام شهرها مبدا تکثیر گلهان گران قیمت در ایران هستند؟
*
گلهای گران قیمت در ایران کدام ها هستند؟

کدام شهرها مبدا تکثیر گلهان گران در ایران هستند؟

یکی از مهم ترین شهرهای تکثیر و پرورش گلهای گران قیمت در ایران، شهر محلات است. محلات یکی از شهرهای استان مرکزی است که به هلند ایران در بین عاشقان گل و گیاه شهرت دارد. به دلیل قرار گرفتن باغ ها، مزرعه های پرورش گیاه زینتی و همچنین دور بودن از مراکز کارخانه های آلاینده هوا در این شهر محلات، این شهر توانسته است موفقیت زیادی در تولید و پرورش انواع گل و گیاه کسب کند.

یکی دیگر از شهرهای مهم پرورش برای معرفی گل و گیاه لاکچری ، شهر گیلان است. شهر گیلان دومین استان تولید کننده گل و گیاه در کشور است که به علت موقعیت جغرافیایی و آب و هوای خاصی که دارد توانسته است گونه های خاصی از گیاهان را تولید کند.

معرفی گل های لاکچری

معرفی انواع گل های لاکچری در ایران

۱. گل ارکیده

یکی از زیباترین و لوکس ترین گلهای گران قیمت در ایران، گل ارکیده است. این گل زیبا که طرفداران زیادی در انواع تاج های گل مراسم های گوناگون دارد، از ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد. نحوه.نگهداری از گل ارکیده نسبتا آسان است و همین امر موجب محبوبیت گلدان ارکیده در بین اکثر افراد شده است.
گل ارکیده همچنین به دلیل دارا بودن رنگ بندی متنوع برای هر سلیقه ای مناسب است و.به صورت تک شاخه و یا در گلدان به فروش می ‌رسد. انواع مختلف ارکیده قیمت های مختلف و ظاهری.متفاوت از هم دارند که 3 نمونه پر طرفدار و موجود در ایران.آن ارکیده فالانوپسیس، ارکیده کاتلیا و ارکیده اونسیدیوم است.

۲. گل ماگنولیای بهار

یکی از گل های خاص و زیبا در بین انواع گیاهان لاکچری و گلهای گران قیمت، گل مگنولیای بهار می باشد. این گل زیبا یکی از آن دسته گل های لوکس و گران قیمت و بسیار زیبا است که می تواند در فصل بهار زیبایی فوق العاده ای به فضای باز منزل شما ببخشد.

گلهای گران قیمت در ایران

۳. گل موگه

گل موگه یکی از گران قیمت ترین، کمیاب ترین، خوشبو ترین گل ها در ایران است. در رابطه با موگه باید گفت که در کشور ما این گل را به صورت شاخه بریده وجود ندارد و گل موگه را می توان به صورت گلدانی خریداری کرد. همانطور که گفتیم گل موگه بویی دل انگیز دارد اما باید این را اضافه کرد که این گیاه سمی است و باید بلافاصله بعد از تماس با این گل سریعا دستانتان را بشویید.

اسم گل و گیاهان لاکچری

۴. گل ادریسی

یکی دیگر از گل های گلدانی گران قیمت در ایران، گل ادریسی می باشد. گل ادریسی معمولا به رنگ سفید یافت می ‌شود، اما این گل زیبا در رنگ ‌های بنفش، صورتی کم رنگ، صورتی و آبی هم در بازار های گل یافت می شود. در رابطه با گل ادریسی این را باید گفت که این گل زیبا بسیار آسان است و به راحتی پژمرده می ‌شود.

انواع گل های لاکچری

۵. گل لیسیانتوس

یکی دیگر از گل های زیبا و گران قیمت و پرطرفدار در ایران، گل لیسیانتوس به رنگ های سفید و بنفش می باشد. این گل زیبا یکی از گران ترین گل های دنیا نیز می باشد و علت این موضوع این است که گل لیسیانتوس تنها سالی یک بار گل می دهد.

محل رویش گل لیسیانتوس نواحی جنوبی آمریکا، مکزیک، کارائیب و بخش‌های شمالیِ جنوب آمریکاست. طیف رنگ بنفشی که با سفید در این گل‌ها ترکیب می‌شود، بسیار متنوع است: بنفش تیره یا روشن، یاسی و صورتی کم‌رنگ. هر دسته از این گل‌ها در کشور آمریکا معادل ۳۵ دلار است که این مقدار هزینه ی بالایی برای یک گل به حساب می آید.

معرفی انواع گیاهان لاکچری

۶. گل گلوریوسا

گل گلوریوسا یا گل شعله زنبق یکی از گل های زیبا و گران قیمت است که تنها در آسیا و آفریقای جنوبی می‌روید. هر شاخه از گل‌  گلوریوسا با گلبرگ‌های منعطفی که رنگشان از سمت نوک برگ‌ها به داخل و مرکز آن متفاوت است، حدود ۵ تا ۱۰ دلار قیمت دارد که این هزینه در کشور ما بسیار بالا است و موجب تبدیل این گل به یک گل لوکس شده است

انواع گیاهان لاکچری

۷. گل لاله‌ی هلندی

یکی از گران قیمت ترین گل ها در جهان علی الخصوص در ایران، گل لاله ی هلندی می باشد. هر دسته از این گل جذاب را باید در آمریکا بیش از ۹ دلار بخرید. در هر دسته گل لاله معمولا ۸ تا ۱۶ شاخه یا شاید هم بیشتر وجود دارد. این گل در کشور ما بسیار کمیاب و پرطرفدار است. همچنین از قیمت و جذابیت ظاهری بسیار بالایی برخوردار می باشد.

معرفی گل و گیاه لاکچری

۸. گل زعفران

یکی از زیباترین، خاص ترین و گران قیمت ترین گل ها در دنیا و ایران، گل زعفران می باشد. برگ‌های بنفش و ظریف این گل، بخشی زرد رنگ.زعفرانی این گل جذاب را در آغوش کشیده‌اند و ظاهر بسیار خاصی را پدید آوردد. این گل بیشتر به‌عنوان ادویه‌ای معروف استفاده.می‌شود که این موضوع برای ما ایرانی‌ها کاملا واضح است؛ اما در برخی نقاط دنیا از آن به‌عنوان دسته‌گل هم استفاده می‌شود و خیلی هم گران قیمت می باشد.

آیا نام گیاهان لاکچری را می شناسید؟

۹. ارکیده طلایی کینابالو

یکی از گران قیمت ترین و لوکس ترین گل ها در ایران، گل ارکیده طلایی کینابالو می باشد. این گل در دنیا یکی از زیباترین و نادر ترین گل ها می باشد؛ برای همین در دسته گران ترین گل های دنیا قرار می‌گیرد. این گل به صورت خیلی نادر در کشورها یافت می شود. ولی اکثرا این گل را می توان در پارک ملی کینابالو در کشور مالزی یافت می‌شود.

ارکیده طلایی کینابالو

۱۰. گل ارکیده شن‌ژن نونگکه

گل ارکیده شن ژن نونگکه یکی از گل های ژنتیکی و کمیاب در دنیا است. این گل حاصل زحمت دانشمندانی در آزمایشگاه شرکت شن‌ژن نونگکه چین است. در سال ۲۰۰۵، ارکیده شن‌ژن را به قیمت ۱/۶۸ میلیون یوآن در یک حراج فروخته‌اند که این رقم برای یک گل بسیار بالا است.

معرفی گل های لاکچری در ایران

۱۱. گل رُز ژولیِت

گل رز ژولیت یکی از گل های وارداتی و گران قیمت در دنیا است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ در نمایشگاه گلی در شهر چِلسی انگلستان رونمایی شد. لقب این گل در دنیا «گل ۳میلیون پوندی» است؛ یعنی تقریبا ۱۵/۸میلیون دلار و اگر بخواهید این رقم را به تومان بدل کنید، صفرهایش سر به فلک می‌زند.

انواع گل های لاکچری در ایران

۱۲. گل ملکه شب

گل ملکه شب یکی از خاص ترین و گران قیمت ترین گل هایی است که دارای عمر کوتاهی می باشد. این گل تنها سالی یک بار گل می‌دهد. این گل حساس فقط شب‌ها گل می دهد و قبل از طلوع صبح نیز برگ‌هایش پژمرده می‌شوند. چیدن این گل بدون آسیب‌رساندن به آن شدنی نیست؛ بنابراین فروش آن به‌شکل شاخه‌شاخه عملا امری غیرممکن است.

گلهای گران قیمت در ایران

سوالات متداول

* چگونه از گلهای گران می توان محافظت کرد؟

به دلیل قیمت بالایی که این گلها دارند باید در نگهداری از آن ها دقت عمل بالایی به خرج داد. بسیاری از این گلهابه دمای پایین حساسیت شدید دارند، تعدادی به رطوبت و …  پس بهتر است حتما در رابطه با نحوه ی نگهداری و معرفی گل های لاکچری مطالعه کنید.

* چرا برخی از گلها از قیمت بالایی برخوردار می باشند؟

مقاومت بالا و سازگاری گل – زیبایی ظاهری برگها، گلها و ساقه – تکثیر سخت و پر هزینه – تعداد محدود و موجود نبودن در بازارهای محلی

جمع بندی

گلهای لوکس و گران قیمت در ایران یکی از محصولاتی هستند که به دلایلی دارای طرفداران زیادی می باشند. این گل ها معمولا از خارج از کشور وارد ایران می شوند و در داخل کشور به ندرت یافت می شوند و ممکن است برای خرید گل های لاکچری به مشکل بخورید.