بهترین گل برای هدیه به آقایان

گل رز یکی از پر طرفدار ترین و مرسوم ترین گل هایی است.که در تمامی گل فروشی ها می توانید آن را پیدا کنید. یکی از منحصر به فرد ترین گل های رز در بین قشر جوان ، گل رز آبی می باشد. این گل زیبا یکی از اولین گزینه ها به عنوان هدیه ی آقایان در مناسبت های گوناگون محسوب می شود.و اکثر خانم ها برای خرید گل آقایان به سراغ خرید این گل زیبا می روند. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید.تا به معرفی این گل زیبا و نماد ها و نشانه های آن بپردازیم.

گل رز آبی

با مجله گلپینو همراه باشید تا شما را با خاص ترین گل برای هدیه به آقایان آشنا نماییم و به سوالات زیر پاسخ دهیم.

* گل رز آبی چگونه به وجود آمد؟

* گل رز آبی نماد چیست؟

* معنای لغوی این رنگ گل رز چیست؟

* گل رز آبی در بین گل ها از چه جایگاه فرهنگی برخوردار می باشد؟

تاریخچه به وجود آمدن گل رز آبی

یکی دیگر از اسامی عجیب و غریب این گل، رز جن است.و این نام تنها به علت رنگ خاص آن است. این گل زیبا از رنگ دانه ‌های ترکیبی خاصی همچون آبی و بنفش تشکیل شده است.و در نهایت به رنگ آبی دیده می شود.  توجه داشته باشید که به علت محدودیت ژنتیکی، گل رز آبی به صورت طبیعی موجود نمی باشد.و تنها این گل زیبا را می توان با اصلاح ژنتیکی و یا رنگ کردن به دست آورد.
برای ایجاد این نوع گل رز در سال 2004 محققان از گل رزی به رنگ آبی اصلی رنگ دانه دلفینیدین را گرفته.و موفق شدند تا با رنگ آمیزی گل رز سفید آن را تولید کرده و در بازار عرضه نمایند. همچنین برای شناسایی گل ‌هایی که با قرار دادن آن ها در رنگ آبی، این رنگ را به خود جذب کرده اند.می توان به راحتی در کنار پوست ریشه ‌های آن رنگ بنفش را مشاهده نمود. به هر حال توجه به این نکته اهمیت دارد که خود گل رز فاقد ژن تولید رنگ آبی می ‌باشد.و گلی به این رنگ به صورت طبیعی در طبیعت وجود ندارند.

گل رز آبی نشانه چیست

گل رز آبی نشانه چیست؟

هر کدام از رنگ های گل های رز دارای معانی مختلف و منحصر به فردی می باشند. شاید بپرسید این رنگ گل نیز مانند سایر گل های رز دارای مفهومم خاصی می باشد؟.در جواب به این سوال باید گفت.بله؛ این گل نسبت ظاهر بسیار زیبا و رمز آلودش، نشانه ای از ایهام و پیچیدگی دارد.و مناسب افرادی می باشد که شخصیتی پیچیده و مرموزی دارند. از این گل همچنین می توان برای ابراز عشق پنهان استفاده نمود. یکی دیگر از انواع معنی گل رز آبی، کنایه و طفره رفتن از موضوعی خاص و اسرار آمیز است. علاوه بر این نشانه ها، این رنگ گل رز برای زمانی مناسب است.که فرد عاشق می‌ داند به معشوق نخواهد رسید.اما باز همچنان او را دوست می ‌دارد و قصد دارد.با این گل به ابراز علاقه ی عشق و آرزوی محال و دست نیافتنی خود بپردازد.

نماد گل رز آبی

معنای لغوی گل رز آبی

گل رز در حقیقت به علت ظاهر و رنگ خاصی که دارد به عنوان ملکه ی گل ها شناخته می شود. این گل زیبا یکی از خاص ترین گل ها در دنیا و نمادی از پر قدرت بودن عهد و پیمان می باشد. همان طور که می دانید از قدیم الایام هدیه دادن گل رز قرمز در میان عاشقان امری عادی.بوده است؛ زیرا این گل از گذشته تا به حال مفهوم عشق را در دل خود جای داده است. گل های رز زیبا، ظریف، مظهر حال درونی و بیدار کننده احساسات هستند. ممکن است شما در بیان احساساتتان مشکل داشته باشید.در این صورت بهتر است.از این رنگ گل رز برای ابراز علاقه به عشق پنهانی تان استفاده کنید.و به صورت غیر مستقیم علاقه تان را به او ابراز کنید.

معنی گل رز آبی

جایگاه فرهنگی گل رز آبی

این گل خاص را از نظر نماد فرهنگی در هنر و ادبیات می توان.به رفاه، عشق و جاودانگی پیوند داد و در فرهنگ های مختلف جایگاه متفاوتی دارد. به عنوان مثال نماد گل رز آبی خون سلطنتی آبی و قدرت و عظمت و شکوه می باشد. در فرهنگ کشورهای اروپایی نیز این گل نماد اشتیاق و رمز و راز بوده.و به معنای شوق به دست آوردن چیزهای محال و یا برآورده شدن.آرزو ها نیز می‌ باشد. همچنین گل رز آبی به عنوان یک نقش و نگار در هنر زندگی را تداعی گر است. این گل زیبا در فصل بهار به عنوان یک گل زنده از تمام رنگ های پالت.در تناژ آبی تشکیل می شود که در نهایت پیام آور حیات دوباره است. بهتر است امیدوار بود این رنگ گل را به صورت طبیعی یافت.اما شاید این تفکر از افسانه ها نشات گرفته باشد.

قیمت گل رز آبی

جمع بندی

رزهای آبی یکی از خاص ترین گل هایی هستند.که می توان از آن ها در شرایط گوناگون مانند: سالگرد ازدواج، هدیه به نوزاد پسر، هدیه ولنتاین، هدیه تولد آقایان و ….استفاده نمود. این گل با قیمت مناسب، ماندگاری بالا و رنگ خاصی که دارد.مدتی است که توانسته طرفداران زیادی را پیدا کند.و در انواع باکس گل و سبد گل استفاده شده.و به آن ها زیبایی خاصی را ببخشد و فروش زیادی را در گلفروشی ها از آن خود کند. البته بهتر است بدانید که رنگ این گل به صورت طبیعی آبی نمی باشد.پس بهتر است در خرید گل آبی به کیفیت آن دقت کنید.

سوالات متداول

* ماندگاری گل رز آبی چقدر است؟

به طور کلی گل های رز دارای ماندگاری نسبتا بالایی می باشند و این رنگ گل رز نیز از این قاعده مثتثنی نیست و می تواند 5 روز تا 7 روز عمر مفید داشته باشد.

* در کنار گل رز آبی بهتر است از چه گل هایی استفاده کرد؟

برای انتخاب گل مکمل این گل بهتر است از گل هایی با رنگ خنثی مانند گل رز سفید، گل ارکیده، گل زنبق استفاده کنید.

* قیمت گل رز آبی چقدر است؟

این گل خاص و زیبا با توجه به کیفیت و نوع عمل آوری که دارد قیمتش از 20 هزار تومان به بالا متغیر می باشد.