یکی از گل های بسیار زیبا و پرطرفدار در اکثر سبدهای گل و تاج های گل، گل لیلیوم می باشد. گل لیلیوم که با نام دیگر گل سوسن  شناخته می‌شود، در قرن نوزدهم توسط گیاه شناسان به قاره ی اروپا و آمریکا فرستاده شد و سپس منتشر شد. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که گل لیلیوم نماد چیست؟ در جواب باید گفت واژه ی لیلیوم زیبا از لغت li که به معنای سفیدی است نشات  گرفته شده است و تا به امروز محبوبیت زیادی در بین اکثر افراد پیدا کرده است.

این گل معمولا در مناطق گرمسیری و حاره ای بیشتر پیدا می شود.از محبوبیت گل لیلیوم می توان در ادیان مختلف علی الخصوص دین زرتشت اشاره کرد. گل سوسن سفید یکی از محبوب ترین گل ها در بین  زرتشتیان در مراسم خردادگان است. این رسم ماندگار و جشن زیبا که هنوز هم مانند گذشته بسیار طرفدار دارد و معمولا با گل لیلیوم معنا پیدا می کند.

مواردی که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم:

  • گل لیلیوم در لغت به چه معناست ؟
  • گل لیلیوم نماد چیست ؟
  • معنی گل لیلیوم چیست ؟
  • هر رنگ گل لیلیوم چه معنایی دارد ؟
  • هر گونه ی گل لیلیوم چه معنایی دارد ؟
نماد گل لیلیوم

 گل لیلیوم در لغت به چه معناست؟

واژه ی لیلیوم از کلمه ی انگلیسی Lilie ، از لاتین lilium و از یونانی leirion گرفته شده است. کلمه ی سوسن که نام دیگر این گل است نیز از کلمه عبری ” Shoshannah ” گرفته شده است.(lily) نیز هم اکنون یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین نام های دخترانه به حساب می آید.

معنی گل لیلیوم

گل لیلیوم نشانه چیست؟

به طور کلی استفاده از گل لیلیوم در سبک های گوناگون دکوراسیون‌های داخلی علی الخصوص سبک مدرن برای زیباسازی فضاها،  اکثرا به علت ایجاد احساسات خوشایند و انرژی‌های مثبت در اعضای خانواده انجام می شود.

علاوه بر این موضوعات، خرید یک شاخه گل  لیلیوم با برگ‌های بزرگی که دارد. رنگ های خاص و عطر اعجاب انگیزی که دارد. برای ایجاد روح و عطر در فضاهایی مانند فضای پذیرایی و اتاق خواب امری بسیار مرسوم است.

گل لیلیوم دقیقا مانندگل رزکه دارای معانی مختلفی با توجه به رنگبندی ای که دارد می باشد، است. در گل لیلیوم هر یک رنگ ها، با قرار گیری در یک دسته گل و یا یک گلدان، احساسات مختلفی را به بیننده و یا کسی که دسته گل لیلیوم را بعنوان هدیه دریافت می‌کند، منتقل می‌کند. در ادامه همراه باشید تا معانی مختلف لیلیوم را با توجه به رنگ های آن بررسی کنیم.

معنی گل لیلیوم

هر رنگ از گل لیلیوم نماد چیست ؟

1 _ نماد گل لیلیوم سفید:

یکی از پرطرفدارترین نوع لیلیوم ها، لیلیوم سفید است. این رنگ گل نمادی از بی گناهی و پاکی و معصومیت است. لیلیوم سفید به راحتی می‌تواند با فضای منزل شما هماهنگ شده و چهره‌ای خاص به منزل شما ببخشد. عطر دلنشین لیلیوم نیز می‌تواند روح فضا را تغییر داده و فضایی شاد برای شما ایجاد کند.
همانطور که گفتیم لیلیوم سفید نمادی از پاکی، فروتنی و نجابت است و اغلب برای ایجاد حس واقعی به فرد در مکان و عرض تسلیت در تاج گل ترحیم از آن استفاده می توان کرد

گل لیلیوم سفید

2_نماد گل لیلیوم زرد :

برعکس لیلیوم سفید، گل لیلیوم زرد، نماد شادی، سلامتی و رضایت است. استفاده از لیلوم زرد و ترکیب آن با سایر گل‌های زینتی، می‌تواند هدیه شما را به یک هدیه خاص و منحصر به فرد تبدیل کند.

معنی گل لیلیوم

3_نماد گل لیلیوم نارنجی :

به طور کلی گل لیلیوم نارنجی نماد اشتیاق، شوق و افتخار است. رنگ نارنجی گل لیلیوم بسیار پر انرژی وجذاب است. ترکیب آن برای دیزاین انواع دسته گل و سبدگل یک انتخاب خاص و منحصر به فرد حساب می شود و می تواند شور و شوق وصف نشدنی را به مخاطب القا نماید. ترکیب گل لیلیوم نارنجی با لیلیوم زرد و یا لیلیوم سفید تمی پاییزگونه دارد و به خوبی احساسات زیبای شما را به مخاطبتان ابرازمی کند.

4_نماد گل لیلیوم صورتی :

لیلیوم صورتی نمادی از عشق، تحسین، دلسوزی و همدردی و درک کردن افراد می باشد. هنگامی که قصد دارید به مادر یا حتی خواهر خود ابراز علاقه کنید و از او قدردانی کنید، بهتر است از لیلیوم های صورتی در سبد گل خود بهره ببرید. نکته ای که در انتخاب لیلیوم وجود دارد این است که گل های لیلیوم صورتی با درجه های مختلف از رنگ صورتی، درجه ی علاقه ی شما را به فرد نشان می دهد.

معنی گل لیلیوم صورتی

5_نماد گل لیلیوم بنفش :

لیلیوم به رنگ بنفش نمادی از غرور، موفقیت، تحسین و عزت نفس می باشد. به طور کلی لیلیوم های بنفش گل هایی خاص و کمیاب و منحصر به فرد در بین انواع لیلیوم به حساب می آید و کمتر شخصی می تواند از این گل در سبدهای گل بهره ببرد.

لیلیوم بنفش یکی از مناسب ترین گزینه برای هدیه دادن به شخصی خاص که شما او را تحسین می کنید می باشد. نکته ای که در رابطه با لیلیوم بنفش وجود دارد این است که اگر فرد مورد نظرتان عاشق گل های لاکچری و مدرن است، دسته ای از گل لیلیوم با رنگ بنفش بهترین هدیه برای او به حساب خواهد آمد.

گل لیلیوم بنفش

انواع نژاد های گل لیلیوم و نماد های هرکدام از آن :

1-نماد گل لیلیوم آسیایی :

هنگامی که میخواهیم در رابطه با لیلیوم آسیایی حرف بزنیم قطعا به گونه ی وسیعی از مدل های لیلیوم بر میخوریم. به طور کلی هر رنگ از گل لیلیوم آسیایی دارای معانی و نمادهای مختلفی می باشند.

لیلیوم های آسیایی سفید اکثرا به معنای ازدواج و خلوص در فرهنگ های غربی می باشند. از گل لیلیوم آسیایی نارنجی نیز اغلب برای مواردی ماند جشن تولد یک نوزاد تازه به دنیا آمده یا آغاز یک زندگی جدید استفاده می شود. لیلیوم های آسیایی صورتی نیز نمادی از بهبودی از بیماری و روابط عاشقانه می باشند.

2_نماد گل لیلیوم شرقی :

گل های لیلیوم شرقی نوعی دیگر از گونه های لیلیوم هستند. این گل های لوکس مناسب ترین گزینه به عنوان گل های مراسم عروسی به حساب می آیند. این نوع گل درکنار گل مریم، گل ارکیده و … می تواند یک ترکیب منحصر به فرد ایجاد کند.

به طور کلی گل لیلیوم شرقی سفید  نمادی از پاکی و تولد دوباره می باشند. بنابراین اگر مراسم تولد و یا عروسی در پیش دارید، به فکر خرید گل و سفارش گل لیلوم شرقی باشید.

نماد گل لیلیوم شرقی

3_نماد گل لیلیوم calla :

همانطور که گفتیم گل های لیلوم نمادهای مختلفی را در انواع فرهنگ ها و مذاهب مختلف دارند. یکی از انواع گل لیلیوم، گل لیلیوم کالا می باشد. این گونه از لیلیوم در یونان باستان، نماد زیبایی بودند. همچنین معنی گل لیلیوم کالا در مسیحیت نمادی از ایمان و پاکی است و در فرهنگ غربی نیز، این گل می تواند نشانه قدرت باشد؛ زیرا در صورتی که لیلیوم ها calla به هر دلیلی بریده شوند و دوباره در یک گلدان بریزند ، قادر به تجدید حیات هستند.

نماد گل لیلیوم calla

4_نماد گل لیلیوم ببری :

لیلیوم های ببری به احتمال زیاد به دلیل داشتن لکه های گلبرگهای شان به این نام شهرت دارند! این گل جذاب و لوکس نمادی از ثروت و غرور می باشند. این گل به دلیل رنگ های پر جنب و جوشی که دارد، نمادی از مثبت اندیشی و اعتماد به نفس نیز هستند.

نماد گل لیلیوم ببری

جمع بندی:

به طور کلی اکثر گل ها دارای نماد منحصر به خودشان هستند. از این بین گل لیلیوم یکی از انواع گل است که هر رنگ و حتی هر گونه از آن دارای معنی خاصی است که در این مطلب این معانی را بررسی کردیم.

سوالات متداول:

1_گران قیمت ترین نوع گل لیلیوم کدام رنگ آن است؟

گل لیلیوم به رنگ بنفش و گل لیلیوم ببری دو نمونه از لیلیوم های کمیاب و گران قیمت به نسبت سایر نژادهای لیلیوم هستند.

2_گل لیلیوم را بهتر است با چه گلی ترکیب کنیم؟

گل لیلیوم را به آسانی می توان با ارکیده و رز ترکیب کرد و یک مجموعه فوق العاده ایجاد کرد.