گل ماه تولد آذر

آذر ماه، نهمین ماه سال و آخرین ماه پاییزی تقویم است. همان طور که می دانید تمامی ماه های سال دارای نماد هایی منحصر به فرد بوده.و متولدین هر ماه دارای ویژگی های خاصی می باشند. یکی از ویژگی های متولدین هر ماه گل هایی هستند که با شخصیت آن مطابقت دارند. گل ماه آذر هم با توجه به سلیقه و شخصیت شناسی آذر ماهی ها دارای تنوع بسیاری است. شاید بپرسید گل ماه تولد آذر چیست؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می کنیم.تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا هر کدام از این گل ها را معرفی و مورد بررسی قرار دهیم.

گل ماه آذر

با مجله گلپینو همراه باشید تا شما را با گل های مخصوص متولدین آذر آشنا نماییم و به سوالات زیر پاسخ دهیم.

* خصوصیات اخلاقی متولدین آذر ماه چیست؟

* چه گلی مناسب آذری هاست؟

خصوصیات اخلاقی متولدین آذر ماه

متولدین آذر ماه افرادی علاقه مند به سادگی، عاشق پیاده روی در مسیر و لذت بردن از طبیعت هستند. آن ها معمولا برای دست یابی به اهداف و خواسته ‌های خود، به دنبال یاد آوری‌ های پی در پی می باشند. آذر ماهی ها افرادی سرزنده، پر تحرک، شاد و پر شور بوده. و به شدت اهل لطیفه گویی و مزاح هستند و شخصیتی شوخ طبعی دارند.

چه گلی مناسب آذری هاست؟

1- گل نرگس

اولین و نمادی ترین گل برای آذر ماهی ها، گل نرگس می باشد. نرگس نمادی از وفاداری، آرزو‌ های خوب و احترام به متولدین آذر ماه است. معمولا بیشتر گونه ‌های گل نرگس در فصل بهار گل می‌ دهند.اما گونه ای از نرگس که طرفداران زیادی در بین افراد دارد، در فصل سرد سال و در ماه آذر گل می دهند. پر طرفدار ترین نوع نرگس، نرگس سفید یا به اصطلاحی دیگر نرگس شیراز است.که در ماه آذر به وفور یافت می شود.و نوع دیگر نرگس، نرگس زرد است که معمولا در اردیبهشت ماه یافت می‌شود.

رنج قیمتی گل نرگس: حدودا شاخه ای 10 هزار تومان

به چه علت گل نرگس نماد ماه آذر است؟.

در جواب به این سوال باید گفت غرور بالای متولدین آذر ماه موجب این مساله شده است.زیرا نام گل نرگس یا  “Narcissus” برگرفته از اسطوره ‌ای یونانی به نام نارسیس است.که به دلیل غرور زیاد به کام مرگ کشیده شد. شباهت اخلاق نارسیس و ویژگی‌ های متولدین آذر ماه سبب انتخاب این گل به عنوان گل نمادین آذر ماهی ها شده است.

چه گلی مناسب آذری هاست

2- گل راج

گل راج یک گیاه بسیار متفاوت در بین انواع گل برای متولدین آذر بوده نماد فصل سرما است. شاید با خودتان بگویید راج که اصلا گل نیست و بیشتر جنبه ی تزئینی دارد. اما باید این موضوع را گفت که شاخ و برگ های سبز و براق همراه با توت های قرمز خوش رنگ این گل، متبادر کننده.حال و هوای سرد پیش از کریسمس است. شاید هدیه دادن گل راج به تنهایی برای شما قابل قبول نباشد،.اما گاهی می توانید.با یک باکس گل قهوه ای سوخته با گل های مختلف و کمک گرفتن از گل راج.برای تزئین آن هدیه متفاوتی بسازید. خرید گل تولد برای آذر ماهی ها کمی پیچیده است،.درست مانند روحیه زود رنجی که اغلب ما از آن ها انتظار داریم.

گل ماه تولد آذر چیست

3- گل آذرگون ( آفتابگردان)

یکی دیگر از انواع گل مناسب آذر ماهی ها، گل آفتابگردان یا گل آذرگون می باشد. این گل در تمامی فرهنگ ‌ها از ارزش و احترام خاصی برخوردار است. گل آذرگون مانند گل نرگس، نماد زندگی طولانی، احترام و افتخار به متولدین آذر ماه است. همچنین از آنجایی که گل آذرگون همیشه به سمت خورشید بر می گردد، نماد وفاداری نیز می باشد.

رنج قیمتی گل آفتابگردان: حدودا 7 هزار تومان

گل برای آذر ماهی ها

4- گل مریم

گل مریم یا (Polianthes tuberosa) یکی از گل های آذری هاست که از محبوبیت زیادی در بین اکثر افراد برخوردار می باشد. این گل دارای عطر اعجاب انگیز و زیبایی خیره کننده ای می باشد. نوع پرطرفدار گل مریم که در ایران وجود دارد، گلی است به رنگ سفید و یا صورتی کم رنگ.که دارای عطر بسیار خاص می باشد. گل مریم نشانه نجابت و پاکی آذر ماهی هاست و می تواند.در کنار گل نرگس یکی از بهترین گزینه ها برای هدیه به آن ها محسوب شود.

رنج قیمتی گل مریم: حدودا 20 هزار تومان

خرید گل برای آذر ماهی ها

5- گیاه مونسترا یا برگ انجیری

مناسب ترین گیاه با توجه به ویژگی های آذر ماهی ها گیاه مونسترا یا برگ انجیری می باشد. برگ انجیری یک گیاه زینتی آپارتمانی با برگ های بزرگ بریده بریده، چرمی و براق است که نقش مهمی در زیبایی آپارتمان ها ایفا می کند. گیاه مونسترا یا برگ انجیری یکی از گیاهان با ماندگاری بالا و قیمتی متوسط است.و باید آن را در محیط هایی با نور استاندارد و متوسط با دمای 20 تا 30 درجه سانتی گراد.و رطوبت بالا و نور غیر مستقیم و فیلتر شده نگهداری نمود. این گیاه همچنین در فضاهای بیرون از آپارتمان و در محیط های روشن و سایه به صورت بالا رونده.و همیشه سبز می ‌تواند وجود داشته باشد.

رنج قیمتی گیاه مونسترا: حدودا 250 هزار تومان به بالا

گل برای متولدین آذر

جمع بندی

به درستی که هدیه دادن گل به افراد در روز تولدشان یکی از بهترین کارهاست. چه بسا گلی که به فرد هدیه می دهیم.گلی مطابق شخصیت وی و با توجه به طالع بینی ماه تولد او باشد. در این مطلب قصد داشتیم به معرفی گل های ماه آذر بپردازیم تا شما را در خرید گل برای آذر ماهی ها یاری کنیم.

سوالات متداول

* ارزان ترین گل ماه آذر کدام است؟

از ارزان ترین گزینه ها از بین گل های ماه آذر می توان به گل نرگس و گل آفتابگردان اشاره کرد. ترکیب این دو گل در یک باکس هدیه می تواند یکی از جذاب ترین ترکیب های گل محسوب شود.

* ماندگار ترین گل ماه آذر کدام است؟

گل مریم و پس از آن گیاه برگ انجیری و گل آفتابگردان به عنوان ماندگار ترین گل های ماه آذر شناخته می شوند.