گل مناسب مطب

مطب های پزشکان به علت مراجعه ی بیماران، فضایی است پر از استرس و گاهی هم آلوده. یکی از روش های تغییر و تلطیف فضای مطب، خرید گل برای مطب و یا گیاهان مناسب فضای آن می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین گل و گیاهان مناسب مطب پزشکان بپردازیم.و هر کدام از آن ها را به طور جداگانه بررسی کنیم.تا بتوانیم کار شما را برای بردن گل برای افتتاحیه مطب آسان تر نماییم.

باکس گل برای مطب

با مجله گلپینو همراه باشید تا شما را با انواع گل مناسب کلینیک و مطب آشنا نماییم و به سوالات زیر پاسخ دهیم.

* گل مناسب مطب چه گل های هستند؟

* گیاهان مناسب مطب در چه رنج قیمتی قرار دارند؟

گیاهان مناسب برای مطب

یکی از محبوب ترین گیاهان مورد استفاده در مطب ها، گیاه فیکوس الاستیکا می باشد. علت محبوبیت این گیاه دارا بودن برگ های جذاب، ضخیم، براق و مراقبت آسان از آن است. علاوه بر خصوصیات گفته شده، این گیاه به تصفیه هوا نیز کمک زیادی می کند.و برای رشد به نور غیر مستقیم احتیاج دارد.

رنج قیمتی گیاه فیکوس الاستیکا: از 300 هزار تومان به بالا

گل طبیعی برای مطب

2- گیاه Dracaena

یکی دیگر از گیاهان پر طرفدار مناسب  فضاهای اداری و مطب های پزشکان، گیاه ذرت یا دراسنا می باشد. این گیاه می تواند هوای مطب را ضد عفونی نموده و علاوه بر آن موجب زیبایی فضای مطب شود. برای آبیاری گیاه دراسنا باید به این موضوع توجه کنید که این گیاه علاقه دارد.بین دو آبیاری کاملا خشک شود، پس پیشنهاد می کنیم.قبل از آبیاری مجدد، بررسی کنید که سطح بالای خاک خشک شده باشد.

رنج قیمتی گیاه دراسنا: 150 هزار تومان به بالا

گل برای مطب

3- گیاه بامبو

یکی از پرطرفدار ترین انواع گل برای مطب، گیاه بامبو می باشد. این گیاه می تواند طراوت زیادی به فضای داخلی مطب ببخشد.و شرایط ویژه و گوناگون محیط مطب ها را تحمل نماید. گیاه بامبو برای رشد احتیاج به نور کمی دارد.اما با دریافت نور زیاد هم رشد بیشتری خواهد داشت. برای آبیاری گل بامبو پیشنهاد می کنیم.از آب با دمای اتاق استفاده نمایید.

رنج قیمتی گیاه بامبو: از 150 هزار تومان به بالا

گل مناسب برای مطب دکتر

4- گیاه سانسوریا

یکی دیگر از گیاهان مناسب برای مطب های پزشکان، گیاه سانسوریا می باشد. این گیاه زیبا به مراقبت کمی احتیاج دارد.و استفاده از آن برای دفع سمومی همچون فرمالدئید و بنزن توصیه می شود.

رنج قیمتی گیاه سانسوریا: از 140 هزار تومان به بالا

گل برای افتتاحیه مطب

5- گیاه برگ عبایی

یکی از گیاهان مقاوم در برابر شرایط محیطی مطب ها و انواع گل مناسب برای مطب دکتر، گیاه برگ عبایی می باشد. این گیاه زیبا، دارای شاخ و برگ های بسیار محکم می باشد.و می تواند در نور کم به خوبی رشد کند. گیاه برگ عبایی در طول بهار به آبیاری منظم نیاز دارد؛.اما اگر آن را در منطقه ای تاریک قرار داده اید، کمتر آن را آبیاری کنید.

رنج قیمتی گیاه برگ عبایی: از 60 هزار تومان به بالا

گل برای مطب پزشک

6- گیاه عنکبوتی

یکی از انواع گل مناسب برای مطب و سایر فضاهای اداری، گیاه عنکبوتی می باشد. روش نگهداری از این گیاه بسیار آسان است.به طوری که گل عنکبوتی برای آن دسته افرادی که تازه کار هستند و تا به حال گیاهی را پرورش نداده‌ اند.یک گزینه ی بی‌ نظیر به حساب می آید.

رنج قیمتی گیاه عنکبوتی: 190 هزار تومان به بالا

گل مناسب برای مطب

7- گیاه آلوئه ورا

یکی دیگر ازمناسب ترین انواع گل طبیعی برای مطب، گیاه آلوئه ورا می باشد. مراقبت و نگهداری از گیاه آلوئه ورا بسیار آسان است،.زیرا این گیاه برای رشد کافی نیازی به آبیاری زیاد و نور مستقیم ندارد.

رنج قیمتی گیاه آلوئه ورا: از 200 هزار تومان به بالا

گل برای مطب دکتر

8- گیاه پیچک یا پاپیتال

یکی از گیاهان مقاوم و مناسب برای مطب های پزشکان، گیاه پیچک و یا پاپیتال ها می باشند. گیاه پاپیتال اگر در محل مناسبی قرار گیرد، می تواند.شرایط کم آبی و درجه حرارت بالا را تحمل کند.اما اگر آبیاری عمیق صورت گیرد رشد گیاه بهتر و انبوه تر خواهد بود. علاوه بر این، گیاه پاپیتال می تواند سموم هوا را به خود جذب کرده.و هوای مطب را تصفیه نماید.

رنج قیمتی گیاه پاپیتال: از 20 هزار تومان به بالا

9- انواع کاکتوس

همه ی ما می دانیم که کاکتوس ها یکی از مقاوم ترین گیاهان مناسب.فضاهای آپارتمانی و انواع گل برای مطب دکتر می باشند. این گیاهان نه نیازی به نور زیاد دارند و نه نیاز به آبیاری مستمر.و به غیر از این ویژگی ها، کاکتوس ها می توانند.فضای مطب و مکان های دیگر را بسیار زیبا تر نمایند.

رنج قیمتی کاکتوس: از 10 هزار تومان به بالا

بردن گل برای افتتاحیه مطب

جمع بندی

باکس گل برای مطب می تواند نقش پر رنگی در ایجاد فضایی مطلوب در محل کار پزشکان داشته باشد.و در نهایت  حس بسیار خوبی را به بیمار و پزشک منتقل کند. گیاهان به جزء نقش زیبایی شناختی می توانند بر روی هوای مطب ها تاثیر زیادی بگذارند.و در نهایت بر روی بهبود بیماران تاثیر به سزایی داشته باشند. توجه به این نکته ضروری است که برخی از گیاهان ممکن است.باعث ایجاد حساسیت شوند بنابراین سعی کنید.از گیاهانی در دکوراسیون مطب استفاده کنید تا عامه پسند باشند. همچنین به عنوان هدیه افتتاحیه، خرید تاج گل برای مطب با گل های بدون بو و ضد آلرژی.را برای تلطیف فضای مطب توصیه می کنیم.

سوالات متداول

* آیا گیاهان آپارتمانی موجب تصفیه هوای مطب ها خواهند شد؟

در جواب به این سوال باید گفت؛ بله. بر اساس تحقیقات انجام گرفته شده از سوی موسسات علمی، گیاهان می توانند در هر 24 ساعت تا حداکثر 87 درصد از ترکیبات آلی فرار (VOC) و سایر سموم فضای مطب پزشکان و کلینیک ها را از بین ببرد.

* ارزان ترین گل برای مطب کدام است؟

کاکتوس ها یکی از ارزان ترین و متنوع ترین انواع گل برای افتتاحیه مطب می باشد و پس از آن پاپیتال جزء ارزان قیمت ترین گیاهان مناسب مطب ها می باشد.