چیدمان گل در منزل

گل و گیاهان یکی از چیزهایی هستند که می توانند روح تازه ای به محیط منزل و فضاهای زندگی ما ببخشند. امروزه گل و گیاهان نقش مهمی در دکوراسیون داخلی فضاهای منزل اکثر افراد ایفا می کنند.
برای چیدمان گل در منزل و قرارگیری گیاهان در فضاهای مختلف اصولی وجود دارد.که در این مطلب قصد داریم به معرفی این اصول و نکات مهم در رابطه با چیدمان گل ها بپردازیم. پس اگر به دنبال ایده برای چیدمان گل در منزل هستید پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

با مجله گلپینو همراه باشید تا بهترین چیدمان گل و گیاه در منزل را به شما معرفی کنیم و به سوالات زیر پاسخ دهیم.

* اصول چیدمان گل در منزل چیست؟
* برای انتخاب گل و گیاه مناسب منزل باید به چه مواردی توجه کرد؟
* روش های ایجاد فضای سبز در منزل چگونه است؟

برای چیدن گل در خانه چه کارهایی می توان کرد؟

۱. از گرین وال در فضای منزل استفاده کنید

یکی از روش های مدرن و.نوین برای استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل، استفاده از دیوار سبز یا به اصطلاح گرین وال ها است. برای درست کردن گرین وال شما می توانید بر یکی از دیوارهای بدون کاربرد منزلتان فلاور باکس هایی نصب کنید.و در این فلاور باکس ها گیاهان آپارتمانی قرار دهید.

دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی

۲. از گیاهان رونده برای فضاهای مختلف استفاده کنید

یکی دیگر از روش های مشابه استفاده از گرین وال ها، استفاده از گیاهان رونده با توجه به سلیقه تان در قسمت‌های مختلف فضا مانند دیوار، سقف و … می باشد. در صورتی که مسیر گیاه رونده را به درستی انتخاب کنید می توانید پس از مدتی با کمترین هزینه یک دیوار سبز داشته باشید.

چیدمان گل و گیاه در منزل

۳. انتخاب گیاهان گل دار در فضاهای بدون روح خانه

یکی از روش ها و اصول چیدمان گل در منزل، انتخاب گیاهان گل دار در فضاهای بدون روح منزل است.

انتخاب گیاهان گل دار موجب گرم شدن فضای شما می شود. علاوه بر این انتخاب گیاهان خانگی از گونه‌های بزرگ و برگ‌دار و گل دار و قرار دادن آن‌ها در کنار مبلمانی با رنگ‌های گرم و می‌تواند حس حضور در فضایی ایده آل را برایتان به ارمغان بیاورد.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل

۴. از گلدان‌های خاص برای گل های منزلتان بهره ببرید

انتخاب گلدان خاص و جذاب یکی از مهم ترین اقدامات برای زیباسازی فضای منزل به کمک گل و گیاهان است. شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون منزلتان گلدان هایی یک شکل برای گیاهان آپارتمانی و گل های خود خریداری کنید و از آن استفاده کنید. استفاده از گلدان‌های مدرن پایه ‌دار و استفاده از گیاهانی با قامت بلند، روشی بسیار زیبا و پرطرفدار  برای چیدمان و دکوراسیون باشکوه و زیبا می باشد.

تزیین خانه با گل و گیاه

۵. از تراریوم ها استفاده کنید

یکی از لوازمی که در دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی مدرن بسیار ترند شده است، استفاده ار تراریوم ها یا همان باغ های شیشه ای کوچک است. تراریوم ها را هم می توانید به صورت آماده خریداری کنید و هم می توانید با یک سرچ ساده روش ساخت این تراریوم ها را با کمترین هزینه در منزل یاد بگیرید.

چیدمان گلهای آپارتمانی در منزل

۶. از گیاهان آویز در فضای سقفی استفاده کنید

یکی از روش های زیبا در دکوراسیون به سبک بوهو، استفاده از آویزهای سقفی گیاهان است. همه ما می دانیم استفاده از آویزهای گل حس خوبی را به فضای ما منتقل می کند.

آویزهای گل و گیاهان دارای انواع مختلفی می باشد که آویز گل مکرومه و آویزهای.صنایع دستی طرفداران بسیار زیادی در بین این لوازم دارند. میتوانید بر اساس ارتفاع سقف منزل‌تان از هر یک از آویزهای مختلف با ارتفاع‌های مختلف برای چیدمان گل و گیاه در منزل استفاده کنید.

تزیین خانه با گل و گیاه

۷. استفاده از کاکتوس های متنوع

یکی از روش های زیباسازی دکوراسیون مینیمال منزل، استفاده از کاکتوس های متنوع در این فضاها است. برای انتخاب کاکتوس برای نگهداری در منزل می توانید از گیاهان اکتوس ساده و یکسان با گلدان‌های ساده و شبیه به هم در کنار هم استفاده کنید و دکوارسیونی جذاب و ساده را برای فضای منزلتان به ارمغان بیاورید.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل

۸. استفاده از سبدهای حصیری یکسان به عنوان گلدان

یکی از روش های جدید برای یکسان کردن و مرتب سازی در چیدمان گل در منزل، استفاده از سبدهای حصیری یک شکل به عنوان گلدان در دکوراسیون منزل است. این روش امروزه در سبک دکوراسیون.مدرن طرفداران زیادی پیدا کرده است و می تواند گزینه ای جذاب و ارزان قیمت با سبک مینیمال به حساب بیاید.

چیدمان گلدان در آپارتمان

۹. چیدمان گل بر روی شلف‌ها‌

چیدمان گل در خانه می‌تواند راه حلی بسیار تاثیر گذار برای اضافه کردن رنگ ها به فضای خانه و دکوراسیون داخلی منزل به حساب بیاید. استفاده از شلف ها برای چیدمان گل ها یکی از روش های.منظم برای نگهداری از گل ها و گیاهان در فضاهای کوچک است که می توانید.از آن در فضاهای مختلف آپارتمانتان بهره ببرید.

چیدمان گل بر روی شلف ها

۱۰. توجه به اندازه و ارتفاع گیاهان در چیدمان آن‌ها

یکی از اصول موثر در چیدمان گلهای آپارتمانی در منزل، توجه به اندازه ابعاد و انتخاب گیاه مناسب فضا و چیدمان گل ها است. برای مثال معمولا بهترین روش برای چیدمان گیاهان کوچک در خانه، چیدمان این گیاهان نزدیک به هم است.

این درحالی‌ست که ایجاد فضای خالی بیشتر بین گیاهان بزرگتر معمولاً بهترین روش برای چیدمان این گیاهان است. پس توجه داشته باشید که در هنگام تزیین خانه با گل و گیاه در فضاهای مختلف منزل، محل قرار گیری گل، اندازه و ارتفاع گل‌ها را حتما مد نظر قرار دهید و سپس با توجه به این فاکتورها بهترین نوع چیدمان را مشخص کنید.

چیدمان گلدان در آپارتمان

۱۱. چیدمان گل ها در یک گلخانه‌ مینیاتوری

استفاده از گلخانه مینیاتوری و یا یک گلخانه ی آکواریومی یکی از روش های خلاقانه و جذاب برای چیدمان و نگهداری گل ها در منزل است.

اگر شما نگهداری از گل‌های کوچک را در فضای منزل را به نگهداری.از گل های بزرگ ترجیح می‌دهید، خرید یک گلخانه‌ی خانگی کوچک، گزینه ی بسیار خوبی برای ایجاد یک فضای.سبز در منزل به حساب می آید.

چیدمان گل ها در یک گلخانه مینیاتوری

۱۲. چیدمان چند گروه گیاه در کنار هم

اگر به دنبال ایجاد تنوع بالا برای نگهداری از گیاهان در منزل هستید، می توانید گروهی از گیاهان با شرایط نگهداری مشابه را در کنار هم و با گلدان هایی مشابه نگهداری کنید.

چیدمان چند گروه گیاه در کنار هم

۱۳. کانتر آشپزخانه را با چیدمان گل زیباتر کنید

آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های هرخانه ای است که معمولا افراد هرگز به دنبال ایجاد فضای سبز در این فضا نیستند.

شما می توانید به راحتی کنج‌ آشپزخانه و کانتر را با گلدان‌هایی از گل‌های همیشه سبز، سایه‌دوست و رطوبت دوست چیدمان کنید.

کانتر آشپزخانه را با چیدمان گل زیباتر کنید

سوالات متداول

* در تراریوم ها می توان از چه گیاهانی استفاده کرد؟
در تراریوم ها معمولا می توان از گیاهان: پتوس، عشقه، فیتونیا، هیپوئستس، انواع ساکولنت ها.و کاکتوس ها و گل های گوشتی، سرخس، سانسوریا، بگونیا وبرگ بیدی استفاده کرد.

* در کانتر آشپزخانه می توان از چه گیاهانی بهره برد؟
معمولا در فضای آشپزخانه می توان.از گیاهانی همچون: پتوس، برگ عبایی، زاموفیلیا،گیاه عنکبوتی، لیندا و…. بهره برد.

جمع بندی

گل ها و گیاهان یکی از عناصر مهم و زنده ی محیط هستند که می توان آن را با چیدمان صحیح به یکی از عناصر مهم فضای منزل تبدیل کرد. در این مطلب ما به معرفی اصول چیدمان صحیح گل ها پرداختیم.تا شما بتوانید به کمک این روش ها فضایی مطلوب در منزلتان پدید بیاورید. بعد از ایجاد فضای مناسب می توانید برای خرید گل اقدام کنید.